שביל פסגה המירון

פיסגת ההר השני בגובהו בארץ (כ- 1200 מ' מעל פני הים) פותחת בפנינו תצפיות מרהיבות על אזורים נרחבים. לא פלא ששמורת הר מירון היא השמורה הגדולה בשיטחה והראשונה לקום. יש בה צמחיית חורש מפותחת וגם ביום חם נעים לטייל בפיסגה.

את מירב העליה עושה הרכב ולנו נשאר לטפס בשביל מסומן היטב ממגרש החנייה היישר לפריחת סתיו של חלמוניות גדולות וסתווניות באוקטובר, עלים פרוסים של רקפות בנובמבר וכך כל עונה והפריחה שלה. לאורך המסלול ישנן שלוש תצפיות נוף: (צפת, לבנון ולהר)
הראשונה – תצפית לכיוון צפת. ממשיכים עם השביל בתוך צמחייה עשירה כמו עצי קטלב מרשימים ועצי אלון תולע. התצפית הבאה אליה אנו מגיעים זו תצפית לכיוון לבנון. ניתן להבחין בגבול בין האזור המיוער והאזור הצחיח יותר המושפע מלחצי מרעה וכריתה.
בהמשך השביל, כמעט בשיא הפיסגה נגיע אל שרידי מתקן חקלאי קדום. אם נתבונן היטב נבחין שזו היתה גת קדומה. בעבר גתות "בודדות" וקטנות כאלו בשטח הגידול של גפני הבר, איפשרו לסחוט במקום מיד לאחר הבציר את עסיס הענבים ולהוביל הביתה למרחק את המיץ ולא אשכולות ענבים. גם היום יש על הר מירון רק ישוב אחד וזהו הכפר הדרוזי בית ג'ן.
אנחנו ממשיכים בשביל "האדום" (לבן-אדום- לבן) ומתעלמים בפיצול מהשביל "השחור". ממשיכים במסלול "האדום" שמוביל אותנו חזרה לרכבים. אורך המסלול כ1.5 ק"מ והוא נחשב מסלול קל.
איך מגיעים?
פונים מכביש כרמיאל (כביש 85 ) בצומת חנניה לכביש 866 עד צומת מירון. וממשיכים לפי השילוט לסאסא (כביש 89). אחרי הכניסה לקיבוץ פונים שמאלה לכיוון בית ספר שדה הר מירון. המשך הכביש מטפס אל פיסגת הר מירון.