הגשרים התלויים בפארק נשר

הגשרים התלויים בנחל קטיע, נשר (כרמל)
בעיר נשר שמדרום-מזרח לחיפה, עובר ערוץ נחל אכזב שהוא למעשה יובל של נחל נשר היורד מהכרמל ושמו הערבי- וואדי קטיע. ערוץ נחל זה נמצא בלב שכונת מגורים בעיר וקק"ל טיפחה סביבו פארק של כ-200 דונם.

בשנת 2004 נבנה מעל ערוץ הנחל גשר התלוי בעזרת כבלי פלדה ושאורכו כ- 70 מטרים. מאוחר יותר נבנה גשר נוסף, מקביל לו. הוכשרו מסלולי טיול משני צידי הערוץ ובתוכו, כמו גם חנייה ושולחנות פיקניק ומיתקנים עבור ילדים בלב חורשת אורנים נטועה.

האטרקציה המרכזית כאן היא כמובן הגשרים, אליהם ניתן להגיע במספר דרכים:

מסלולים מעגליים היוצאים מחניון המכוניות וחוזרים אליו

מסלול רגלי בערוץ הנחל (סימון לבן-ירוק-לבן בשטח) עד לגשרים. ניתן לטפס בערוץ עד לגשר ואז לחזור על גבי דרך העפר המתוארת במסלול 2. אנו יורדים מחניית הרכבים אל פרגולת התכנסות וממנה אל אזור מיתקני המשחקים. ממשיכים למטה על המסלול הירוק ומתחילים ללכת לאורך הוואדי לאיטנו אל הגשר. משך הטיול המעגלי כשעתיים עד שלוש תלוי גיל וכושר.

מסלול על דרך עפר מהחנייה עד אל הגשרים, ניתן לחצות הערוץ על גשר אחד ולחזור על גבי הגשר השני. (סימון שחור בשטח), הולכים הלוך-חזור באותה הדרך. לאורכה ישנן תצפיות על אוניברסיטת חיפה, על מחצבת נשר (אינה פעילה) ואזור מפעל המלט, על מורדות הכרמל. משך הטיול כשעה בניחותא.

זה לא מסלול מעגלי ומומלץ רק אם יש רכב איסוף מנקודת הסיום: מפרץ חנייה קטן על כביש 705 העולה מכיוון נשר דרך רמות יצחק אל אוניברסיטת חיפה. לא ניתן להשאיר במקום רכב למשך הטיול אלא רק לעצור לתצפית קצרה. המפרץ מיועד לרכב העולה מכיוון נשר ולא עבור רכב היורד מחיפה. יורדים מהרכב, מגיעים לרחבת ספסלי אבן ליד הגשר הראשון וחוצים רק כיוון אחד, יורדים בדרך העפר לכיוון החנייה שם ממתין לנו רכב האיסוף. המסלול נמשך כמחצית השעה בניחותא.

איך מגיעים?
למגיעים מצומת יגור (כביש 75):פונים לכיוון נשר (כביש 752).
פונים בצומת נשר (רמזור שני, לכיוון רמות יצחק) לכביש 705. עולים עד לרמזור ה-4 ומעל צומת הכניסה לבית העלמין (יופיע משמאל), פונים ימינה לדרך משה. בכיכר הראשון פונים שמאלה לכיוון רחוב חרוב. ממשיכים ישר וחוצים שני כיכרות. בכיכר השני פרסה וחוזרים לכניסה לפארק נשר.

למגיעים מכיוון הכרמל (כביש 672, שדרות אבא חושי): פונים לרדת לכיוון נשר לרחוב אוסקר שינדלר, ממשיכים עד למחלף ופנייה ימינה לפארק נשר (גשר חרוב). לאחר שנכנסנו לנשר, רואים מצד ימין את הכניסה לחניון הפארק.